img_4271.jpg

Zdrowe stawy, zdrowy duch…

Kocham trenować! W okresie wiosennym często mam od 10-14 treningów tygodniowo!

Kocham jazdę konną, bieganie, taniec, poza tym uprawiam jeszcze wiele sportów sezonowych…

Podczas aktywności fizycznej bardzo ważna jest zbilansowana dieta, która pozwala nam zdrowo trenować, uzyskiwać pożądane efekty, przy jednoczesnym dbaniu o nasze ciało.

Im więcej treningów tym więcej czasu nasz organizm potrzebuje na regenerację. Niestety w pewnym momencie nawet idealnie zbilansowana dieta może nie wystarczyć, dlatego pewne składniki warto suplementować.

Za sprężystość i elastyczność naszych stawów i naszej skóry odpowiada kolagen.

Kolagen to naturalne białko, które buduje tkankę łączna wchodzącą w skład stawów, czy ścięgien. Do powstawania kolagenu wymagany jest stały dostęp do witaminy C w określonym stężeniu.

Niestety wraz z wiekiem poziom kolagenu w naszym organizmie maleje, a nasz organizm po 20 roku życia zaczyna produkować mniejszą jego ilość. Nasze ciało zmienia się w zawrotnym tempie – skóra zaczyna tracić swoją elastyczność, a stawy i kości zaczynają odmawiać nam posłuszeństwa.

Badania potwierdzają, że spożywanie kolagenu przyczynia się do spłycenia zmarszczek i zapobiega powstawaniu nowych, a także sprzyja odbudowie chrząstki stawowej.

Produktami które zawierają kolagen są m.in. gotowane warzywa, mięso, ryby, bryły białka, pikle lub ryż. Popularne, zwłaszcza w Azji są produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak: płetwy rekina, teryny, auszpiki, racice wieprzowe i inne jadalne części skóry kręgowców oraz bezkręgowców.

Na szczęście dla mnie, składnik ten znajduje się także w produktach roślinnych: warzywach, owocach, białkach i pełnoziarnistych produktach.

Produkty kolagenowe należy spożywać z owocami i warzywami bogatymi w niezbędną do przemiany aminokwasów lizyny i proliny witaminę C, czyli cytrusy, paprykę, porzeczki, kalafior, szpinak lub natkę pietruszki. Witamina C przyspiesza produkcję kolagenu i chroni jego cząsteczki przed działaniem wolnych rodników.

W trakcie stosowania preparatów z kolagenem również ważne jest wzmacnianie ich działania witaminą C, dlatego 4Flex Sport dodaję zawsze do koktajlu witaminowego. Dzięki suplementacji produktem 4Flex mam pewność, że moje stawy są odpowiednio zabezpieczone i przez długie lata pozwolą mi robić, to co kocham najbardziej. 😊

◦ mango

◦ pół ananasa

◦ jabłko

◦ gruszka

◦ banan

◦ 2 kiwi

◦ garść liści pietruszki

◦ marchewka

Wyciskam sok z wszystkich owoców, a jego działanie dodatkowo wzmacniam saszetką 4flex Sport.

Suplementacja 4Flex Sport przy wzmożonej aktywności fizycznej i uprawianiu sportu, pomaga zadbać o moje stawy od środka i zabezpieczyć je tak, by służyły mi na długie lata.

Udostępnij:

Dodaj komentarz